BIBLIOTECAR STUDII SUPERIOARE II - Posturi Gov | Locuri de munca la stat
Adaugat: 2 zile în urmă
Posturi Gov - Locuri de munca la stat
BIBLIOTECAR STUDII SUPERIOARE II - Posturi Gov | Locuri de munca la stat
Adaugat: 2 zile în urmă
Posturi Gov - Locuri de munca la stat
Acest anunt este cu aplicare externa. Cand dati click pe Aplicare Externa veti fi redirectionat pe un alt site pentru a aplica.
Biblioteca Judeteana ,,G.T. Kirileanu" Neamt Expira in 2025-01-10
Locatie
Neamt
Nivel
Functii de executie
Tip
Permanent
Angajator
Institutii locale
Categorie
Functie contractualaAnunt
Biblioteca Judeteana ,,G.T. Kirileanu" Neamt, cu sediul in B-dul Republicii nr. 15A, Piatra-Neamt, organizeaza concurs pentru un post contractual vacant perioada nedeterminata BIBLIOTECAR STUDII SUPERIOARE II, in cadrul compartimentului Sali de lectura si informare bibliografica ,,Aurel Dumitrascu". Depozit general./Serviciul Dezvoltare institutionala, relatii cu publicul, informare bibliografica si comunitara.
Perioada depunerii dosarelor pentru concurs: 18 decembrie 2024 - 10 ianuarie 2025, la secretariatul institutiei, din B-dul Republicii, nr. 15 A, Piatra-Neamt, tel. / fax 0233 / 210379.
Publicarea rezultatelor cu dosarele validate pentru concurs: 13 ianuarie 2025, ora 14.00, secretar comisie, tel. 0233/210379.
Depunerea contestatiilor la validarea dosarelor: 14 ianuarie 2025, ora 14.00
Afisare rezultate contestatii validare dosare: 15 ianuarie 2025, ora 14.00
Probele de concurs:
1. Proba scrisa
2. Interviu
Dosarul pentru concurs va contine:
a) formular de inscriere la concurs;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atesta identitatea, potrivit legii, aflate in termen de valabilitate;
c) copia certificatului de casatorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupa caz;
d) copiile documentelor care atesta nivelul studiilor si ale altor acte care atesta efectuarea unor specializari, precum si copiile documentelor care atesta indeplinirea conditiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau institutia publica;
e) copia carnetului de munca, a adeverintei eliberate de angajator pentru perioada lucrata, care sa ateste vechimea in munca si in specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului, modelul orientativ de adeverinta care sa ateste vechimea in specialitatea studiilor/in munca, dupa caz, este prevazut in Hotararea nr. 1336/2022 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea si dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
f) certificat de cazier judiciar sau, dupa caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinta medicala care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare, eliberata de catre medicul de familie al candidatului sau de catre unitatile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului;
h) certificatul de integritate comportamentala din care sa reiasa ca nu s-au comis infractiuni prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum si pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificarile ulterioare, pentru candidatii inscrisi pentru posturile din cadrul sistemului de invatamant, sanatate sau protectie sociala, precum si orice entitate publica sau privata a carei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane in varsta, persoane cu dizabilitati sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizica sau evaluarea psihologica a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun European;
j) scrisoare de motivatie.
Denumirea postului: BIBLIOTECAR STUDII SUPERIOARE II, in cadrul Sali de lectura si informare bibliografica ,,Aurel Dumitrascu". Depozit general./Serviciul Dezvoltare institutionala, relatii cu publicul, informare bibliografica si comunitara.
Conditii generale de participare la concurs:
* studii superioare de lunga durata (cu sustinerea lucrarii de diploma/licenta);
* vechime in munca si in specialitatrea studiilor minimum 6 luni;
* indeplinirea prevederilor legale prevazute pentru o gestiune complexa;
* adresa de domiciliu: Piatra-Neamt sau o localitate limitrofa, ce nu impiedica
prezenta ritmica la locul de munca, indiferent de starea vremii si anotimp;
* abilitati de utilizare a calculatorului;
* aptitudini de relationare, comunicare organizationala si extraorganizationala;
* disponibilitate pentru lucru in echipa, spirit de initiativa si capacitate
organizatorica;
* capacitate deplina de exercitiu si nu a fost condamnat definitiv pentru savarsirea unei infractiuni contra umanitatii, contra statului ori contra autoritatii, de serviciu sau in legatura cu serviciul, care impiedica infaptuirea justitiei, care ar face-o incompatibila cu exercitarea functiei, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea.
Cerinte principale potrivit fisei postului:
Abilitati, calitati si aptitudini necesare:
* capacitate de utilizare a cunostintelor generale si de specialitate in scopul indeplinirii adecvate a obiectivelor si indicatorilor de performanta asumati prin fisa postului;
* capacitate de analiza si sinteza, de organizare si gestionare a informatiei in scopul constituirii unor baze de date specializate privind comunitatea locala (istorie si traditie locala, biblioteci publice, educatie, cultura), diseminarii informatiilor de interes local prin publicitate diversa si editarea unor lucrari monografice de interes local;
* capacitate organizatorica, disponibilitate de lucru in echipa, in conditii de presiune a timpului, in medii culturale diverse;
* capacitate de relationare eficienta atat la nivel organizatoric intern, cat si extern;
* initiativa, creativitate, disponibilitate de schimbare si adaptare la nou, empatie;
* capacitate de perfectionare profesionala continua, atat prin mijloacele de formare traditionale asigurate in cadrul organizatiei, cat si prin proiecte europene de formare a resurselor umane;
* capacitate de relationare si asumare de responsabilitati, in conditii de eficienta si eficacitate a muncii;
* receptivitate si capacitate de invatare continua, de adaptare la schimbarile impuse de tehnologia informatiei;
* abilitati de comunicare si gestionare a unor grupuri de persoane diverse, in cadrul proiectelor/activitatilor educational-culturale ale bibliotecii;
* adaptabilitate la diferite grupuri tinta si la situatii diverse, in conditiile de presiune a publicului pe anumite segmente de timp;
* capacitate de evitare a starilor conflictuale si de respectare a relatiilor ierarhice din cadrul organizatiei.
Cerinte specifice: disponibilitate de implicare in proiecte/activitati ce implica delegari de competente, participarea la cursuri de formare in diverse locatii, disponibilitate de lucru in program flexibil.
Atributiile postului:
Indatoriri generale:
* isi desfasoara intreaga activitate potrivit: sarcinilor stabilite prin fisa postului, normelor biblioteconomice, regulamentelor institutiei si prevederilor legislatiei in vigoare, precum si celorlalte cerinte curente ale activitatii compartimentului/serviciului/bibliotecii, aduse la cunostinta de sefii ierarhic superiori;
* indeplineste atributiunile curente si efectueaza diverse operatiuni specifice compartimentului, prin incadrarea in termenele fixate si normele orientative de timpi aferenti activitatilor;
* asigura prelucrarea publicatiilor periodice pe suport electronic cu descriere bibliografica si indexare pe vedete de subiect in scopul realizarii bibliografiei locale, curente sau retrospective;
* efectueaza operatiuni curente de inscriere/reinscriere a utilizatorilor compartimentului si de incasare a tuturor sumelor datorate de acestia, asigurand o gestionare corecta a incasarilor, precum si evidenta exacta a utilizatorilor si a tuturor solicitarilor efectuate de acestia, inclusiv cele de informare si comunicare pe Internet;
* contribuie la inscrierea/reinscrierea anuala, la nivel compartiment, a unui numar de circa 200-250 utilizatori;
* serveste interesele de studiu, lectura, informare si documentare ale utilizatorilor compartimentului punand la dispozitia acestora fondul de publicatii aflat in gestiunea Depozitului general, dar si in Fondul de Referinta al Salilor de lectura si informare bibliografica ,,Aurel Dumitrascu", in conditiile unei circulatii a documentelor de circa 10.000 documente imprumutate/bibliotecar/an si a unei frecvente medii de pana la 90 - 100 utilizatori/zi, la nivel de compartiment;
* acorda consultanta de specialitate pentru identificarea informatiilor/referintelor bibliografice si legislative prin utilizarea programelor de biblioteca si LEXEXPERT, in conditiile unei frecvente medii de pana la 90-100 de utilizatori/zi, corespunzator unei frecvente medii de pana la 20 utilizatori/bibliotecar/zi, norma orientativa la nivelul compartimentului;
* contribuie la orientarea utilizatorilor si definitivarea solicitarilor de lectura, studiu, informare si documentare ale acestora, avand relatii civilizate si amiabile cu ei, asigurandu-le contra-cost, potrivit oportunitatilor, servicii de copiere si multiplicare dupa publicatiile compartimentului, inclusiv listari din programul LEX, Internet, alte tipuri de documente;
* serveste interesele de studiu, lectura, informare si documentare ale utilizatorilor compartimentului punand la dispozitia acestora fondul de publicatii aflat in gestiunea Depozitului general de baza, dar si in Fondul de Referinta al Salilor de lectura si informare bibliografica ,,Aurel Dumitrascu";
* asigura gestionarea si circulatia corecta a publicatiilor compartimentului;
* intocmeste bibliografii la cerere;
* asigura consultanta de specialitate pentru accesarea Internetului (identificare informatii/copiere fisiere, listare documente) si utilizare e-mail, Skype, Facebook;
* preda la casieria institutiei borderourile, chitantierele si monetarul;
* asigura gestionarea si circulatia corecta a documentelor specifice ale compartimentului si contribuie la innoirea si dezvoltarea colectiilor, prin propuneri adecvate de achizitii;
* intocmeste bibliografii la cerere;
* participa la preluarea documentelor nou intrate in colectiile DG de la Compartimentul Completarea, evidenta si prelucrarea colectiilor;
* efectueaza operatiuni specifice de cotare pe format si realizeaza evidentierea cotei acesteia in programul eBibliophil, raspunde de corectitudinea cu care completeaza sau modifica bazele de date utilizate in activitatea sa, mai ales cele din programul eBibliophil (pentru care are atribuite un nume de user si o parola, in vederea controlarii exactitatii efectuarii acestor operatiuni);
* realizeaza operatiuni de integrare la raft a publicatiilor nou intrate in colectiile DG;
* participa la etichetarea RFID a documentelor de biblioteca nouintrate in colectiile DG, cat si a celor aflate in gestiunea acestuia;
* isi perfectioneaza continuu, prin programe comune si interes personal, orizontul profesional si de cultura generala, contribuind la ridicarea calitatii serviciilor si la sporirea prestigiului institutiei;
* participa la popularizarea colectiilor si serviciilor oferite de biblioteca publica prin realizarea unor activitati in cadrul institutiilor de invatamant/alte organizatii;
* participa la realizarea/implementarea unor proiecte/programe dedicate diferitelor categorii de public (copii, tineri, adulti si seniori);
* raspunde solidar de integritatea tuturor bunurilor aflate in gestiunea compartimentului, raspunde moral/material, solidar/individual pentru eventualele pagube provocate patrimoniului ori prestigiului institutiei;
* suplineste colegii aflati in concedii ori indisponibilitati temporare de lucru (conform programelor interne si solicitarii sefilor ierarhici);
* utilizeaza eficient echipamentele, programele, dotarile, tipizatele si celelalte mijloace materiale;
* manifesta spirit gospodaresc in utilizarea tuturor bunurilor bibliotecii: colectii de publicatii si non-publicatii, echipamente si aparatura, mijloace fixe, obiecte de inventar gospodaresc;
* contribuie la asigurarea si consolidarea unui climat de colegialitate, emulatie profesionala, constiinciozitate in indeplinirea sarcinilor de serviciu si respectarea disciplinei muncii;
* respecta masurile privind S.S.M, P.S.I, managementul deseurilor;
* respecta prevederile Codului etic al bibliotecarului, Codului de etica al personalului contractual din cadrul Bibliotecii Judetene ,,G.T. Kirileanu" Neamt;
* participa la instruirea periodica la locul de munca pe urmatoarele arii de interes: securitate si sanatate in munca, managementul deseurilor, etica, G.D.P.R, biblioteconomie si stiinta informarii;
* respecta masurile privind protectia datelor cu caracter personal si politica de securitate a acestora stabilita la nivel organizational (G.D.P.R);
* participa la implementarea unor proiecte de promovare a cartii si lecturii realizate in cadrul Serviciului Dezvoltare institutionala, relatii cu publicul, informare bibliografica si comunitara;
* participa la ateliere/cursuri de pregatire profesionala organizate in cadrul institutiei;
* participa la activitati de reorganizare a colectiilor de documente sau amenajare a unor spatii de biblioteca in diverse sectii si compartimente ale bibliotecii, impreuna cu bibliotecarii gestionari din compartimentele respective.
Indatoriri individuale:
* actualizeaza si gestioneaza Fondul de referinta al salilor de lectura carte si periodice;
* colaboreaza cu compartimentele de specialitate (C.I.C.&D.L., Colectii speciale. Fond Documentar G.T.K.) la realizarea unor lucrari bibliografice si documentare;
* propune si coordoneaza organizarea unor expozitii tematice in scopul punerii in valoare a colectiilor de biblioteca, dar si pentru informarea publicului pe diverse arii de interes;
* asigura pregatirea, predarea si preluarea operativa a publicatiilor uzate/deteriorate accidental din Fondul de referinta al salilor de lectura in relatia cu Atelierul de legatorie (responsabilitate complementara);
* contribuie la innoirea si dezvoltarea colectiilor de publicatii periodice, prin propuneri adecvate de achizitii;
* ordoneaza si preda anual, la secretariatul institutiei, documentele supuse arhivarii (responsabilitate secundara);
* intocmeste notele de comanda pentru abonamentele de publicatii periodice si seriale;
* realizeaza evidenta preliminara a publicatiilor periodice contractate ca abonamente sau primite ca donatii, organizarea lor in colectii si predarea spre inregistrare Compartimentului Completarea, evidenta si prelucrarea colectiilor;
* centralizeaza datele de evidenta ale activitatii zilnice potrivit raportului statistic PROBIP2000, raport lunar/trimestrial/semestrial/anual de activitate compartiment, orice alte date statistice necesare evaluarii activitatii compartimentului (responsabilitate secundara);
* participa la scrierea/implementarea unor proiecte de promovare a cartii si lecturii.
BIBLIOGRAFIE :
* Legea bibliotecilor - Legea nr. 334/2002, cu modificarile si completarile ulterioare
* Legea nr. 111/1995 privind constituirea, organizarea si functionarea Depozitului legal de documente, indiferent de suport, cu modificarile si completarile ulterioare
* Legea nr. 182/ 2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil (Republicata), cu modificarile si completarile ulterioare
* Legea nr. 186/2003 privind promovarea culturii scrise, cu modificarile si completarile ulterioare
* O.U.G. nr.57/2019 privind codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare (Titlul III. Cap. III, Art. 549; Cap. IV, Art. 554)
* Regulamentul de Organizare si Functionare al Bibliotecii Judetene ,,G.T. Kirileanu" Neamt
* Codul de etica al personalului contractual din Biblioteca Judeteana ,,G.T. Kirileanu" Neamt Agache, Catinca. Biblioteconomie - valori traditionale si modeme. Voi. I. Iasi: Vasiliana '98, 2007, p. 71-77, 92-94, 141-149, 157-163
* Tratat de biblioteconomie, vol. I, coord. prof. univ. emerit Mircea Regneala, Bucuresti: ABR, 2022,p. 289-300, 313-350
* Tratat de biblioteconomie, vol. II, coord. prof. univ. emerit Mircea Regneala, Bucuresti: ABR, 2022,150-156, 182-196
* Tratat de biblioteconomie, vol. III, coord. prof. univ. emerit Mircea Regneala, Bucuresti: ABR, 2022,p. 429-450
Calendar concurs
BIBLIOTECAR STUDII SUPERIOARE II (perioada nedeterminata)
Proba scrisa: la sediul institutiei, in data de 20 ianuarie 2025, ora 10.00, constand in testarea cunostintelor de biblioteconomie si stiinta informarii, legislatie privind organizarea si functionarea bibliotecilor publice din Romania, legislatia muncii.
- 21 ianuarie 2025- afisare rezultate proba scrisa, ora 14.00
- 22 ianuarie 2025- dupa caz, depunere contestatie proba scrisa, pana la ora 14.00
- 23 ianuarie 2025- afisare rezultate contestatie, ora 14.00
Nota: La interviu pot participa numai candidatii declarati admisi la proba scrisa care au obtinut un punctaj de minimum 50 p.
Proba Interviu: sediul institutiei, in data de 27 ianuarie 2025, ora 10.00
- 28 ianuarie 2025- afisare rezultatelor la proba interviu, ora 14.00
- 29 ianuarie 2025- depunerea contestatiilor la proba interviu, ora 14.00
- 30 ianuarie 2025- afisarea rezultatelor contestatiilor la proba interviu, ora 14.00
Afisarea rezultatelor finale: 30 ianuarie 2025, ora 16.00
MANAGER,
Sfaturi de siguranta
- Nu trimiteti niciodata BANI in avans sau acte de identitate pentru aplicarea la un loc de munca. Nu trimiteti bani in avans pentru promisiuni de angajare sau alte oferte similare.
- Daca aveti impresia ca acest anunt nu este real, va rugam sa il raportati apasand butonul "Raporteaza Job"
This action will pause all job alerts. Are you sure?
Fii informat
Aboneaza-te la newsletter-ul nostru si primeste cele mai recente oferte de munca si informatii despre cariera direct in inbox-ul tau.
Securitatea datelor dumneavoastra este importanta pentru noi. Citeste Politica de confidentialitate.