Consilier juridic - Posturi Gov | Locuri de munca la stat
Adaugat: 1 săptămână în urmă
Posturi Gov - Locuri de munca la stat
Consilier juridic - Posturi Gov | Locuri de munca la stat
Adaugat: 1 săptămână în urmă
Posturi Gov - Locuri de munca la stat
Acest anunt este cu aplicare externa. Cand dati click pe Aplicare Externa veti fi redirectionat pe un alt site pentru a aplica.
Universitatea Maritima din Constanta Expira in 2024-12-06
Locatie
Constanta
Nivel
Functii de executie
Tip
Permanent
Angajator
Institutii locale
Categorie
Functie contractuala
Anunt
UNIVERSITATEA MARITIMA DIN CONSTANTA organizeaza concurs pentru ocuparea unei functii contractuale vacante de consilier juridic I (S), functie de executie, pe o perioada nedeterminata, cu norma intreaga (8 ore/zi) in cadrul Compartimentului Juridic, astfel :
- nivelul studiilor :
- studii universitare de licenta in domeniul stiinte juridice, absolvite cu diploma de licenta, la un program de studii acreditat;
- vechime in munca:
- minim 3 ani si 6 luni in domeniul juridic (consilier juridic, jurist, sef birou juridic, etc.);
- alte cerinte:
indeplinirea conditiilor specifice prevazute de art. 8 din Legea nr. 514/2003 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier juridic;
are calitatea de consilier juridic definitiv (poate reprezenta universitatea la instantele judecatoresti de toate gradele);
Competente de redactare juridica (constituie avantaj);
- capacitate dovedita de a redacta si emite opinii juridice sau documente juridice.
o document solicitat: exemplu de opinii juridice redactate pentru angajatori anteriori sau alte institutii (in copie, cu eliminarea datelor confidentiale).
recomandare profesionala (constituie avantaj);
- minim o recomandare favorabila din partea unui fost angajator, care sa ateste calitatea activitatii juridice desfasurate.
o document solicitat: scrisoare de recomandare din partea unui fost angajator, cu datele de contact ale acestuia pentru eventuale referinte, la care se anexeaza acordul candidatului de a obtine informatiile cu privire la activitatile indeplinite si la durata angajarii la fostii angajatori;
nu se afla in cazurile de nedemnitate (art. 9) sau incompatibilitate (art. 10) prevazute de Legea 514/2003 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier juridic;
detine bune cunostinte de operare PC ( MS Office - Word, Excel), e-mail, probate printr-un atestat / certificat sau vor fi verificate in cadrul probelor de concurs.
- Data limita de depunere a actelor pentru concurs: 06.12.2024, ora 14.00, Sediul Central al Universitatii Maritime din Constanta, str. Mircea cel Batran, nr. 104, Constanta, birou E404;
- Data de desfasurare a concursului: - 16.12.2024, ora 10.00 (proba scrisa), Sediul Central al Universitatii Maritime din Constanta, str. Mircea cel Batran, nr. 104, Constanta;
- 19.12.2024, ora 10.00, estimativ (interviu), Sediul Central al Universitatii Maritime din Constanta, str. Mircea cel Batran, nr. 104, Constanta;
- Relatii privind concursul: tel. 0241/664.740, interior 125, Serviciul Resurse Umane, birou E404, etaj 4, dra. Covaciu Ionela, Sediul Central al Universitatii Maritime din Constanta, str. Mircea cel Batran, nr. 104, Constanta si pe site-ul universitatii la adresa : https://cmu-edu.eu/posturi-vacante/posturi-scoase-la-concurs/posturi-didactice-auxiliare-tesa.
A. CALENDARUL DE DESFASURARE A CONCURSULUI
Etapa I:
1.Selectia dosarelor de concurs ale candidatilor: 10.12.2024.
2.Afisarea rezultatelor selectarii dosarelor de inscriere: 11.12.2024 ora 14.00, Sediul Central al Universitatii Maritime din Constanta, str. Mircea cel Batran, nr. 104, Constanta, precum si pagina de internet la adresa: https://cmu-edu.eu/posturi-vacante/posturi-scoase-la-concurs/posturi-didactice-auxiliare-tesa.
3.Termenul limita pentru depunerea contestatiilor cu privire la rezultatul selectarii dosarelor: 12.12.2024, ora 14.00, Sediul Central al Universitatii Maritime din Constanta, str. Mircea cel Batran, nr. 104, Constanta - Rectorat.
4.Comunicarea rezultatelor la contestatiile depuse: 13.12.2024, ora 14.00, Sediul Central al Universitatii Maritime din Constanta, str. Mircea cel Batran, nr. 104, Constanta, precum si pagina de internet la adresa: https://cmu-edu.eu/posturi-vacante/posturi-scoase-la-concurs/posturi-didactice-auxiliare-tesa.
Etapa a II-a
1. Proba scrisa: 16.12.2024, ora 10.00, Sediul Central al Universitatii Maritime din Constanta, str. Mircea cel Batran, nr. 104, Constanta.
- Timp de lucru: maxim 120 minute.
- Punctajul minim: 50 de puncte.
2. Afisarea rezultatelor obtinute de candidati la proba scrisa: 16.12.2024, ora 14.00 (ora estimativa).
3.Termenul limita pentru depunerea contestatiilor cu privire la rezultatul obtinut la proba scrisa: 17.12.2024, ora 14.00*, Sediul Central al Universitatii Maritime din Constanta, str. Mircea cel Batran, nr. 104, Constanta - Rectorat.
* Termenul limita de depunere a contestatiilor se va corela cu ora afisarii rezultatelor obtinute de candidati la proba scrisa si va fi comunicat candidatilor prin afisare la Sediul Central al Universitatii Maritime din Constanta, str. Mircea cel Batran, nr. 104, Constanta, precum si pagina de internet la adresa: https://cmu-edu.eu/posturi-vacante/posturi-scoase-la-concurs/posturi-didactice-auxiliare-tesa.
4.Comunicarea rezultatelor la contestatiile depuse: 18.12.2024, ora 14.00, Sediul Central al Universitatii Maritime din Constanta, str. Mircea cel Batran, nr. 104, Constanta, precum si pagina de internet la adresa:
Posturi didactice auxiliare si nedidactice
Etapa a III-a
1. Interviu si testare abilitati : 19.12.2024, ora 10.00 (estimare), Sediul Central al Universitatii Maritime din Constanta, str. Mircea cel Batran, nr. 104, Constanta.
- Punctajul minim: 50 de puncte;
2. Afisarea rezultatelor obtinute de candidati in urma testarii abilitatilor, aptitudinilor si motivatiei candidatilor: 20.12.2024, ora 10.00 (estimare), Sediul Central al Universitatii Maritime din Constanta, str. Mircea cel Batran, nr. 104, Constanta, precum si pagina de internet la adresa https://cmu-edu.eu/posturi-vacante/posturi-scoase-la-concurs/posturi-didactice-auxiliare-tesa.
3 Termenul limita pentru depunerea contestatiilor privind rezultatele obtinute de candidati in urma testarii abilitatilor, aptitudinilor si motivatia candidatilor: 23.12.2024, ora 10.00, Sediul Central al Universitatii Maritime din Constanta, str. Mircea cel Batran, nr. 104 - Rectorat.
4. Comunicarea rezultatelor la contestatiile depuse: 24.12.2024, ora 10.00, Sediul Central al Universitatii Maritime din Constanta, str. Mircea cel Batran, nr. 104, Constanta, precum si pagina de internet la adresa: https://cmu-edu.eu/posturi-vacante/posturi-scoase-la-concurs/posturi-didactice-auxiliare-tesa.
Depunere contestatii
Dupa afisarea rezultatelor obtinute la selectia dosarelor, proba scrisa si/sau proba practica si interviu, dupa caz, candidatii nemultumiti pot depune contestatie in termen de cel mult o zi lucratoare de la data afisarii rezultatului selectiei dosarelor, respectiv de la data afisarii rezultatului probei scrise si/sau a probei practice si a interviului, sub sanctiunea decaderii din acest drept.
Rezultatele la contestatiile depuse:
In situatia contestatiilor formulate fata de rezultatul probei scrise sau a interviului si/sau testarii abilitatilor, aptitudinilor si motivatiei candidatilor, comisia de solutionare a contestatiilor va analiza lucrarea sau consemnarea raspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar in termen de maximum o zi lucratoare de la expirarea termenului de depunere a contestatiilor.
- Comunicarea rezultatelor la contestatiile depuse se va efectua prin afisare la Sediul Central al Universitatii Maritime din Constanta, str. Mircea cel Batran, nr. 104, Constanta, precum si pagina de internet la adresa: https://cmu-edu.eu/posturi-vacante/posturi-scoase-la-concurs/posturi-didactice-auxiliare-tesa.
B. DOCUMENTE SOLICITATE
Pentru inscrierea la concurs candidatii vor prezenta un dosar de concurs care va contine urmatoarele documente:
1. formular de inscriere la concurs adresata Rectorului universitatii, conform modelului anexat la sfarsitul anuntului;
2. copia actului de identitate sau orice alt document care atesta identitatea, potrivit legii, aflate in termen de valabilitate;
3. copia certificatului de casatorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupa caz;
4. copiile documentelor care atesta nivelul studiilor si ale altor acte care atesta efectuarea unor specializari, precum si copiile documentelor care atesta indeplinirea conditiilor specifice ale postului;
5. copia carnetului de munca, a adeverintei eliberate de angajator pentru perioada lucrata (conform modelului de la sfarsitul anuntului), care sa ateste vechimea in munca si in specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
6. certificat de cazier judiciar sau, dupa caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
7. certificatului medical eliberat de catre medicul specialist de medicina muncii in baza avizului medical emis de catre medicul specialist psihiatru si a adeverintei medicale eliberate de catre medicul de familie, conform modelului din Anexa 1 a Ordinului nr. 4060 din 27 martie 2024 emis de Ministerul Educatiei si Ministerul Sanatatii (Ordin comun ME/MS nr. 1502/20.03.2024);
8. certificatul de integritate comportamentala din care sa reiasa ca nu s-au comis infractiuni prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum si pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificarile ulterioare, pentru candidatii inscrisi pentru posturile din cadrul sistemului de invatamant;
9. curriculum vitae, model comun european.
Precizari privind prezentarea documentelor care compun dosarul de concurs (de la "a" la "g")
(a) Certificatul medical contine, in clar, numarul, data, numele emitentului si calitatea acestuia, in formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sanatatii. Pentru candidatii cu dizabilitati, in situatia solicitarii de adaptare rezonabila, adeverinta care atesta starea de sanatate trebuie insotita de copia certificatului de incadrare intr-un grad de handicap, emis in conditiile legii.
(b) Copiile de pe actele prevazute la alin. (1) lit. b)-e), precum si copia certificatului de incadrare intr-un grad de handicap prevazut la alin. (3) se prezinta insotite de documentele originale, care se certifica cu mentiunea ,,conform cu originalul" de catre secretarul comisiei de concurs.
(c) Documentul prevazut la alin. (1) lit. f) poate fi inlocuit cu o declaratie pe propria raspundere privind antecedentele penale. In acest caz, candidatul declarat admis la selectia dosarelor si care nu a solicitat expres la inscrierea la concurs preluarea informatiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau institutia publica competenta cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligatia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevazut la alin. (1) lit. f), anterior datei de sustinere a probei scrise si/sau probei practice. In situatia in care candidatul solicita expres in formularul de inscriere la concurs preluarea informatiilor direct de la autoritatea sau institutia publica competenta cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicita de catre autoritatea sau institutia publica organizatoare a concursului, potrivit legii.
(d) Certificatul de integritate comportamentala poate fi solicitat si de catre Universitatea Maritima din Constanta, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.
(e) Dosarele de concurs se depun la Serviciul resurse umane (birou E404, sediul central al UMC) sau pot fi transmise de candidati prin Posta Romana, serviciul de curierat rapid, posta electronica la adresa: [email protected] .
(f) In situatia in care candidatii transmit dosarele de concurs prin Posta Romana, serviciul de curierat rapid sau posta electronica, candidatii primesc codul unic de identificare la o adresa de e-mail comunicata de catre acestia si au obligatia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevazute la punctele 2-5 in original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfasurarii concursului, dar nu mai tarziu de data si ora organizarii probei scrise/practice, dupa caz, sub sanctiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
(g) Transmiterea documentelor prin posta electronica se realizeaza in format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar in forma lizibila.
Nerespectarea prevederilor (e) si (g) conduce la respingerea candidatului.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilitati poate inainta comisiei de concurs, in termenul prevazut, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilitatii probelor de concurs.
C. Conditii generale si cerinte specifice
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care indeplineste conditiile prevazute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si cerintele specifice prevazute la art. 542 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare:
a) are cetatenia romana sau cetatenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spatiul Economic European (SEE) sau cetatenia Confederatiei Elvetiene;
b) cunoaste limba romana, scris si vorbit;
c) are capacitate de munca in conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) are o stare de sanatate corespunzatoare postului pentru care candideaza, atestata pe baza adeverintei medicale eliberate de medicul de familie sau de unitatile sanitare abilitate;
e) indeplineste conditiile de studii, de vechime in specialitate si, dupa caz, alte conditii specifice potrivit cerintelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnata definitiv pentru savarsirea unei infractiuni contra securitatii nationale, contra autoritatii, contra umanitatii, infractiuni de coruptie sau de serviciu, infractiuni de fals ori contra infaptuirii justitiei, infractiuni savarsite cu intentie care ar face o persoana candidata la post incompatibila cu exercitarea functiei contractuale pentru care candideaza, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea;
g) nu executa o pedeapsa complementara prin care i-a fost interzisa exercitarea dreptului de a ocupa functia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfasura activitatea de care s-a folosit pentru savarsirea infractiunii sau fata de aceasta nu s-a luat masura de siguranta a interzicerii ocuparii unei functii sau a exercitarii unei profesii;
h) nu a comis infractiunile prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum si pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificarile ulterioare, pentru pentru candidatii inscrisi pentru posturile din cadrul sistemului de invatamant.
D. BIBLIOGRAFIE si TEMATICA
Codul civil - republicat, cu modificarile si completarile ulterioare:
- Izvoarele obligatiilor, modalitatile obligatiilor si executarea obligatiilor;
- Despre prescriptia extinctiva, decaderea si calculul termenelor
Codul de procedura civila - republicat, cu modificarile si completarile ulterioare:
- Participantii la procesul civil;
- Procedura in fata primei instante;
- Despre executarea silita - dispozitii generale.
Codul muncii - Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
Legea nr. 199/2023 a invatamantului superior cu modificarile si completarile ulterioare;
Legea nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ:
- Procedura de solutionare a cererilor in contenciosul administrativ;
- Procedura de executare.
Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice cu modificarile si completarile ulterioare;
Legea nr. 101/2016 privind remediile si caile de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii, precum si pentru organizarea si functionarea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, cu modificarile si completarile ulterioare:
- Contestatia formulata pe cale administrativ - jurisdictionala;
- Calea de atac impotriva deciziilor Consiliului.
Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, cu modificarile si completarile ulterioare;
Legea nr. 514/2023 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier juridic, cu modificarile si completarile ulterioare;
Legea nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare;
HG 395/2016 de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
Asadar, in masura in care apreciati ca este necesara si oportuna ocuparea prin concurs a postului mai sus mentionat va propun urmatoarele comisii de concurs:
RECTOR,
Conf.univ.dr.ing. Gabriel RAICU
Afisat azi, 22.11.2024, pe site-ul propriu/la avizier
Sfaturi de siguranta
- Nu trimiteti niciodata BANI in avans sau acte de identitate pentru aplicarea la un loc de munca. Nu trimiteti bani in avans pentru promisiuni de angajare sau alte oferte similare.
- Daca aveti impresia ca acest anunt nu este real, va rugam sa il raportati apasand butonul "Raporteaza Job"
This action will pause all job alerts. Are you sure?
Fii informat
Aboneaza-te la newsletter-ul nostru si primeste cele mai recente oferte de munca si informatii despre cariera direct in inbox-ul tau.
Securitatea datelor dumneavoastra este importanta pentru noi. Citeste Politica de confidentialitate.