Sau continua cu adresa de email
P

Președinte și vicepreședinți - Posturi Gov | Locuri de munca la stat

Adaugat: 1 săptămână în urmă

Acest anunt este cu aplicare externa. Cand dati click pe Aplicare Externa veti fi redirectionat pe un alt site pentru a aplica.

Companie :
Posturi Gov - Locuri de munca la stat
Functia Jobului :
Alte functii
Locatie & Tipul Jobului :
Bucuresti | Program Full Time
Descriere :





Agentia pentru Monitorizarea si Evaluarea Performantelor Intreprinderilor Publice (AMEPIP) Expira in 2025-02-24

Locatie
Bucuresti

Nivel
Functii de conducere

Tip
Permanent

Angajator
Guvern si ministere

Categorie


Functie contractualaAnunt



Secretariatul General al Guvernului (SGG) anunta selectia pentru ocuparea a unui post de presedinte si a doua posturi de vicepresedinti pentru Agentia pentru Monitorizarea si Evaluarea Performantelor Intreprinderilor Publice, pentru un mandat de 4 ani, conform Hotararii nr. 617 din 27 iulie 2023 privind organizarea si functionarea AMEPIP.


I. Scopul procesului de selectie

Procesul de selectie se deruleaza in contextul indeplinirii Jalonului 440 din Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), avand ca scop operationalizarea Agentiei pentru Monitorizarea si Evaluarea Performantelor Intreprinderilor Publice (AMEPIP). AMEPIP este organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului si in coordonarea prim-ministrului, prin Secretariatul General al Guvernului.

AMEPIP este condusa de un presedinte si de doi vicepresedinti, numiti prin decizie a prim-ministrului, la propunerea secretarului general al Guvernului, in urma derularii unui proces de selectie.

Procesul de selectie

II. Etapele de desfasurare a procesului de selectie sunt:

a) Etapa I - evaluarea dosarelor de candidatura;

b) Etapa a II-a - Interviul.


Doar candidatii care au indeplinit toate criteriile de eligibilitate si ale caror dosare de candidatura au fost declarate admise la Etapa I - evaluarea dosarelor de candidatura, vor putea participa la Etapa a II-a - Interviul.


III. Criterii de eligibilitate:


a) Studii superioare finalizate cu diploma de licenta in domeniul juridic, economic, al administratiei publice, managementului sau cu diploma echivalenta (atestat de echivalare/recunoastere a studiilor eliberat de Centrul National de Recunoastere si Echivalare a Diplomelor care permite continuarea studiilor sau accesul pe piata fortei de munca din Romania);

b) Experienta profesionala de cel putin 10 ani in domeniul economic sau financiar, management sau juridic;

c) Cel putin 7 ani in functii de conducere executiva in societati cu capital privat, in intreprinderi publice sau in functii de conducere in administratia publica, perioada in care a exercitat atributii de conducere sau supraveghere asupra unor intreprinderi publice;

d) Cunoasterea unei limbi de circulatie internationala dovedita cu un certificat sau alt document relevant;

e) Fara inscrisuri in cazierul judiciar;

f) Fara inscrisuri in cazierul fiscal;

g) Fara condamnari penale, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea;

h) Starea de sanatate corespunzatoare si atestata pe baza de examen medical, conform dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor, cu modificarile si completarile ulterioare;

i) Sa nu fie in perioada de interdictie de trei ani de a ocupa functii sau demnitati publice, prevazuta la art. 25 alin. (2) din Legea nr. 176/2010 privind integritatea in exercitarea functiilor si demnitatilor publice, pentru modificarea si completarea Legii nr. 144/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate, precum si pentru modificarea si completarea altor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare;

j) Sa nu fi fost lucrator sau colaborator al Securitatii, in sensul dispozitiilor art. 2 lit. a) si b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar si deconspirarea Securitatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 293/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;

k) Sa aiba capacitatea deplina de exercitiu;

l) Sa aiba cetatenia romana;

m) Cunoasterea foarte bine a limbii romane (scris/citit/vorbit) ;

n) Scrisoare de intentie;

o) Cel putin o scrisoare de recomandare de la angajatorii anteriori;

p) Sa nu fi luat parte la oricare dintre activitatile procedurii de selectie.

q) Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in situatia unui conflict de interese.


Toti candidatii trebuie sa indeplineasca toate criteriile de eligibilitate mai sus mentionate.


IV. Criterii de selectie:

a) competente in domeniul guvernantei corporative;

b) competente in administratia publica;

c) competenta manageriala;

d) viziune si planificare strategica;

e) capacitate de luare a deciziilor si de evaluare a impactului acestora;

f) abilitati de comunicare si negociere;

g) capacitate de analiza si sinteza;

h) abilitati de relationare;

i) experienta de lucru in cadrul sau in colaborare cu organizatii internationale.


Detalierea Criteriilor de selectie se regaseste in anexa la prezentul anunt.


V. Modalitatea de evaluare a criteriilor


Evaluarea criteriilor se realizeaza prin analiza documentelor din dosarul de candidatura, prin verificarea activitatii desfasurate anterior de candidat, prin observarea comportamentala a candidatului pe parcursul interviului, prin analiza raspunsurilor candidatului si punctarea acestora conform grilei de evaluare.


1. Fiecare criteriu de eligibilitate din dosarul de candidatura va fi evaluat prin sistemul admis/respins, unde:

* Admis inseamna ca criteriul este indeplinit

* Respins inseamna ca criteriul nu este indeplinit


2. Fiecare competenta din cadrul grilei de evaluare va fi notata conform grilei prin cuantificarea raspunsurilor comportamentale pe care candidatii le ofera pentru competentele evaluate in cadrul interviului.


Grila de punctaj pentru criteriile evaluate in cadrul interviului


Scor Nivel de competenta Descriere

1 Novice -Are o intelegere a cunostintelor de baza.


2


Intermediar -Are un nivel de experienta dobandit prin formare fundamentala si/sau prin cateva experiente similare. Acest nivel de competenta presupune sprijinul unor persoane cu expertiza.

-Intelege si poate utiliza corect termeni, concepte, principii si probleme legate de aceasta competenta.

-Cunoaste si utilizeaza actele normative aplicabile, regulamente si ghiduri.


3


Competent -Este capabil sa indeplineasca functiile asociate acestei competente. Poate fi necesar, uneori, sprijinul persoanelor cu expertiza, dar de regula demonstreaza aceasta aptitudine in mod independent.

-A aplicat aceasta competenta in trecut, cu sprijin extern minim.

-Intelege si poate analiza implicatiile schimbarilor in procesele, politicile si procedurile din sectorul de activitate.


4


Avansat -Indeplineste sarcinile asociate acestei aptitudini fara sprijin extern. Este recunoscut in cadrul organizatiei din care face parte ca expert in aceasta competenta, este capabil sa ofere sprijin si are experienta avansata in aceasta competenta.

-A oferit idei, resurse si perspective relevante referitoare la procesul sau la dezvoltarea practicii, la nivelul de guvernanta a consiliului si a nivelului executiv superior.

-Este capabil sa interactioneze si sa poarte discutii constructive cu conducerea executiva, dar si sa instruiasca alte persoane in aplicarea acestei competente.


5


Expert -Este cunoscut ca expert in acest sector pentru a oferi sprijin si pentru a identifica solutii pentru problemele complexe legate de aceasta zona de expertiza.

-A demonstrat excelenta in aplicarea acestei competente in multiple consilii de administratie si/sau organizatii.

-Este perceput ca expert, conducator si inovator in aceasta competenta de catre consiliul, organizatia si/sau alte organizatii.


VI. Dosarul de participare va contine in mod obligatoriu, urmatoarele documentele de eligibilitate, semnate, datate, dupa caz si completate conform cu originalul, dupa caz:


a) cererea de inscriere

b) copia actului de identitate semnata pentru conformitate cu originalul de catre posesor;

c) copii ale diplomelor de studii (diploma de licenta sau echivalenta) conformate cu originalul;

d) curriculum vitae tehnoredactat, datat si semnat, model European conform HG nr. 1021/2004 - care va include informatii detaliate privind activitatea anterioara si cea desfasurata in prezent, cu intervale de timp sub forma ZZ/LL/AAAA pentru fiecare forma exercitata, inclusiv denumirea angajatorilor si natura activitatilor desfasurate de acestia, functiile detinute, cu evidentierea acelor activitati care se inscriu in sfera functiei pentru care candideaza, precum si alte informatii relevante legate de entitatile in care persoana fizica a detinut sau detine responsabilitati de conducere.

e) scrisoare de intentie;

f) cel putin o recomandare de la locurile de munca in care si-a desfasurat activitatea,

g) extras Revisal/copie dupa carnetul de munca/copie dupa contracte de mandat/copie dupa adeverinte care atesta experienta profesionala;

h) documente/adeverinta din care sa rezulte experienta in administrarea sau managementul unor societati din sectorul public si privat; copie dupa documente care atesa experienta profesionala din care sa reiasa atributii de conducere sau supraveghere asupra unor intreprinderi publice.

i) cazier judiciar;

j) cazier fiscal;

k) adeverinta medicala care atesta starea de sanatate corespunzatoare;

l) declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in situatia unui conflict de interese

m) certificat sau orice alt document relevant care sa ateste cunoasterea unei limbi de circulatie internationala.

n) formulare specifice procedurii:

Formularul 1 - Cerere de inscriere

Formularul 2 - Declaratie specifica procedurii de selectie a conducerii AMEPIP

Formularul 3 - Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal

Formularul 4 - Declaratie pentru de a fi evaluat.

Formularul 5 - Declaratie pe proprie raspundere privind autenticitatea documentelor depuse la dosarul de candidatura.


Modelele de formulare se pot descarca de pe site-ul Secretariatului General al Guvernului si al Agentiei pentru Monitorizarea si Evaluarea Performantelor Intreprinderilor Publice.


VII. Alte informatii


a) Dosarele candidatilor se depun sigilate la Registratura Secretariatului General al Guvernului situata in Piata Victoriei nr. 1, Sector 1, cod postal 011791, Bucuresti, intrarea C, sau se transmit prin e-mail la adresa selectieamepip@gov.ro. Pe plicurile dosarelor transmise in format fizic vor fi mentionate numele si prenumele candidatului, precum si sintagma: ,,Selectie pentru functiile de presedinte si vicepresedinti ai AMEPIP".


b) Protectia datelor personale. Acest proces de recrutare si selectie descris in detaliu mai sus, se va desfasura conform Regulamentului (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal.


VIII. Bibliografie comuna tuturor posturilor:


* Constitutia Romaniei

* Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice cu modificarile si completarile ulterioare;

* Hotararea Guvernului nr. 617 din 27 iulie 2023 privind organizarea si functionarea Agentiei pentru Monitorizarea si Evaluarea Performantei Intreprinderilor Publice;

* Hotararea Guvernului nr. 639 din 28 iulie 2023 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice;

* Legea nr. 31/1990 privind societatile, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

* Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, cu modificarile si completarile ulterioare:

- TITLUL IV Persoana juridica

- Din TITLUL IX Diferite contracte speciale:

o CAP. VII, Contractul de societate,

o CAP. IX, Contractul de mandat

o Cartea V, Capitolul IV - Raspunderea Civila

* Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare;

* Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare;

* Legea nr.297/2004 privind piata de capital, cu modificarile si completarile ulterioare;

* Ordonanta nr. 26 din 21 august 2013 privind intarirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici ori majoritari sau detin direct ori indirect o participatie majoritara

* Legea nr.500/2004 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

* Legea nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata.

* Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa

* Ordonanta de urgenta nr.77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996

* OECD Review of the Corporate Governance of State-Owned Enterprises in Romania - disponibil la adresa: https://www.oecd-ilibrary.org/sites/fabf20a8-en/index.html?itemId=/content/publication/fabf20a8-en

* Recommendation of the Council on OECD Legal Instruments Principles of Corporate Governance disponibil la adresa: https://legalinstruments.oecd.org/public/doc/322/322.en.pdf

* OECD Corporate Governance Factbook 2021 https://search.oecd.org/corporate/OECD-Corporate-Governance-Factbook.pdf

* Ghidul BVB privind raportarea ESG https://bvb.ro/info/Rapoarte/Ghiduri/Ghid_privind_raportarea_ESG.pdf


Metodologia privind selectia Presedintelui si a Vicepresedintilor Agentiei pentru Monitorizarea si Evaluarea Performantelor Intreprinderilor Publice se poate consulta pe site-ul Secretariatului General al Guvernului si al Agentiei pentru Monitorizarea si Evaluarea Performantelor Intreprinderilor Publice.


Data limita pentru depunerea dosarelor: 24.02.2025 ora 20.00.


Criterii de evaluare, conform documentului atasat


GRILA EVALUARE FINALA








Sfaturi de siguranta

  • Nu trimiteti niciodata BANI in avans sau acte de identitate pentru aplicarea la un loc de munca. Nu trimiteti bani in avans pentru promisiuni de angajare sau alte oferte similare.
  • Daca aveti impresia ca acest anunt nu este real, va rugam sa il raportati apasand butonul "Raporteaza Job"
Raporteaza Job

This action will pause all job alerts. Are you sure?

Cancel Proceed
Numele anuntului: Președinte și vicepreședinți - Posturi Gov | Locuri de munca la stat
Autentificare si aplica acum: Utilizati email si parola pentru a va autentifica:
Raporteaza
Share Job Via Sms

Fii informat

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru si primeste cele mai recente oferte de munca si informatii despre cariera direct in inbox-ul tau.

Securitatea datelor dumneavoastra este importanta pentru noi. Citeste Politica de confidentialitate.

Raporteaza o problema

B-dul Dimitrie Pompeiu Nr. 9 - 9A, Iride Business Park, Bucuresti

© 2025 Jobradar24. Toate drepturile rezervate.