Ce-și doresc angajații în 2022 și care sunt cele mai căutate domenii. România, situație unică în Europa: Femeile sunt mai ”carieriste”!

În România, evoluția în carieră este mai importantă pentru femei decât pentru bărbați (82% vs. 78%), în vreme ce în alte țări europene situația e opusă, relevă un studiu recent. În plus, cele mai recente analize arată că s-au nuanțat și cerințele angajaților din România. Principalele 5 criterii în alegerea angajatorilor sunt, în prezent, în […]

ce domenii cauta angajatii in 2022

În România, evoluția în carieră este mai importantă pentru femei decât pentru bărbați (82% vs. 78%), în vreme ce în alte țări europene situația e opusă, relevă un studiu recent.

În plus, cele mai recente analize arată că s-au nuanțat și cerințele angajaților din România. Principalele 5 criterii în alegerea angajatorilor sunt, în prezent, în ordinea preferințelor: pachetul salarial (ca și anul trecut), atmosfera plăcută la locul de muncă, siguranța locului de muncă, evoluția în carieră și echilibrul viață profesională – viață personală.

Acestea sunt similare în rândul angajaților români față de cei din restul Europei, însă au o pondere procentuală mai mare în cazul celor dintâi.

Banii, cei mai importanți pentru cei de peste 35 de ani

Pachetul salarial atrăgător crește în importanță în rândul celor cu vârsta peste 35 de ani (76%) și educație peste medie (77%).

Este de remarcat că lucrurile stau diferit în cazul așteptărilor față de locul de muncă prezent, unde siguranța a fost cel mai des menționată de către angajați, mai ales de cei din categoria de vârstă 25 – 34 de ani.

Urmează reputația și sănătatea financiară, în vreme ce pachetul salarial atrăgător este unul dintre aspectele cel mai puțin apreciate, alături de contribuția la comunitate și posibilitatea de a lucra la distanță.

De asemenea, odată angajați într-o companie, românii își schimbă percepția și față de evoluția în carieră, care ajunge pe locul 7 în clasamentul lucrurilor pe care le apreciază la angajatorul lor.

Mai puțin de jumătate dintre angajați spun că se simt încurajați să evolueze la locul de muncă, un aspect care merită luat în considerare de către companii, având în vedere că reprezintă un element aflat pe lista scurtă de priorități profesionale ale românilor.

Realitatea angajaților, în cifre

În plus, cele mai recente analize de piață arată că relațiile personale devin tot mai importante în căutarea unui loc de muncă.

Iată însă câteva realități care îi privesc pe angajați, în cifre:

–  Munca la distanță a scăzut de la 47%, în 2021, la 30% în 2022

– Pentru femei, cariera este mai importantă decât în cazul bărbaților, situație care ne diferențiază de restul țărilor europene

– 30% din români își caută un loc de muncă prin intermediul social media, așa că și contactele personale au devenit tot mai importante

3 din 10 români intenționează să își schimbe locul de muncă

Statisticile arată că 14% dintre români și-au schimbat locul de muncă în a doua jumătate a anului trecut, procent puțin mai ridicat față de 2020 (11%).

3 din 10 (29%) intenționau să facă acest lucru în primele luni ale lui 2022, un procent puțin mai mare față de anul anterior (24%).

46% din cei care se tem că își vor pierde locul de muncă și-au propus și ei să se angajeze în altă parte, în prima jumătate a acestui an (procent considerabil mai mare față de cel din 2021, de 30%).

Portalurile cu anunțuri de locuri de muncă (44%, în scădere cu 4% față de 2021) și relațiile personale (41%, în creștere cu 4% comparativ cu anul trecut) sunt canalele cel mai des folosite de cei dornici să se angajeze în altă parte.

Femeile (49%) și cei cu educație peste medie (48%) apelează într-un procent puțin mai mare la portaluri.

Social media reprezintă un canal de a identifica oportunități profesionale pentru 30% din respondenți, care preferă în procent de 92% Facebook pentru a face acest lucru, urmat de Instagram (25%).

Munca la distanță pierde teren

Munca la distanță a scăzut de la 47%, în 2021, la 30% în 2022. Pentru 33% din forța de muncă din țara noastră, lucrul de acasă fie nu este permis, fie nu este posibil, prin natura activității, ceea ce reprezintă un procent similar cu media europeană (32%). Acest lucru este valabil în mod special în cazul românilor cu studii medii.

În general, în alte țări din Europa, un procent mai mare de angajați lucrează (parțial) la distanță față de cei din țara noastră (38% vs. 30%).

Peste jumătate din românii care în prezent își desfășoară activitatea exclusiv la distanță se așteaptă ca această situație să se mențină și în viitor. Este un procent considerabil mai mare față de alte piețe, unde media este de 1 din 3 angajați.

Topul celor mai apreciați angajatori din România

Topul celor mai apreciați angajatori din România este condus în acest an de compania Microsoft, intrată în clasamentul primilor 10, după ce anul trecut nu a fost prezentă în acesta.

HP își menține poziția pe locul al II-lea, pentru al treilea an consecutiv, urmată de o altă companie nou intrată în top (față de cel din 2021), Adobe.

În clasamentul pe industrii, pe primul loc se află Microsoft (IT / tehnologie), HP (servicii), Nokia Networks (telecom), KARL HEINZ DIETRICH (logistică), Zentiva (farma producție și distribuție), Philips (producție), Ford România (auto), British American Tobacco Trading (FMCG), Ing Bank N.V., Amsterdam (finanțe), Omv Petrom (petrol și gaze), eMAG (retail).

Industriile cele mai atrăgătoare pentru forța de muncă din România sunt IT, servicii și telecom, iar cele care se bucură de cea mai mare vizibilitate sunt telecom, industria financiară și retail. Toate aceste domenii se regăsesc cu oferte de joburi pe site-urile de profil, așa cum este JobRadar24.ro. Tot acolo se găsesc în continuare și joburi remote în mai multe domenii.

Avatar photo
Autor
Mirela
Notification Bell