Candidatul Ideal
Anunț selecție Administratori
la Societatea APA FILIPEȘTII DE TÂRG S.R.L. – procedură reluată Nr. posturi: 3 (trei)
Termenul de depunere, respectiv transmiterea dosarului de candidatură: 30 de zile de la data publicării anunțului
Data publicării anunțului: 18.03.2025
Termen-limită pentru depunerea, respectiv transmiterea dosarului de candidatură: 18.04.2025 ora 14.00
Dosarele de candidatură se depun se depun astfel:
în plic închis și sigilat la REGISTRATURA PRIMĂRIEI FILIPEȘTII DE TÂRG.
Pentru informații suplimentare referitoare la conținutul dosarului de candidatură, depunerea declarației de intenție, comunicarea cu candidații, contestațiile și protecția datelor personale, se regăsesc în Anunț selecție Administratori la societatea APA FILIPEȘTII DE TÂRG S.R.L., varianta integrală publicată pe pagina de internet a autorității publice tutelare, Comuna FILIPEȘTII DE TÂRG și pe pagina de internet a Societății APA FILIPEȘTII DE TÂRG S.R.L. .
Persoană de contact CĂTĂLIN BURDUȘA
Având în vedere poziționarea strategică a Societății APA FILIPEȘTII DE TÂRG S.R.L. membrii Consiliului de Administrație trebuie să satisfacă următoarele cerințe contextuale:să aibă o bună viziune asupra rolului companiei, asupra poziționării acesteia în piață, asupra constrângerilor cu care aceasta se confruntă
să aibă capacitatea de a identifica și operaționaliza rapid soluții optime care să răspundă în mod eficient constrângerilor tehnice, financiare, economice și sociale cu care se confruntă compania;
să aibă capacitatea de a analiza mai întâi situații diverse, apoi de a lua decizii corecte în timp util;
să fie capabili, ca prin măsurile și acțiunile potrivite, să inspire întregii organizații dorința de a depune eforturile necesare pentru atingerea obiectivelor strategice;
să aibă capacitatea de a instaura o cultură organizațională bazată pe înțelegerea și satisfacerea nevoilor clienților, pe calitate și performanță.
Pe lângă aceste cerințe contextuale, aptitudinile, cunoștințele și experiența mai sus menționate, candidații trebuie să mai dețină și să îndeplinească următoarele trăsături și condiții:
să aibă minimum de cunoștințe, aptitudini si experiența necesară pentru a-și îndeplini cu succes mandatul de administrator;
să cunoască responsabilitățile postului și să-și poată forma viziuni pe termen mediu și lung;
să aibă capacitatea de a-și asuma responsabilitatea față de organizație și să dea dovadă de integritate și independență;
să dea dovadă de onestitate și transparență în relațiile cu ceilalți colegi și cu societatea;
să aibă cunoștințele necesare, aptitudini și experiență în critica constructivă, munca în echipă, comunicare, cultură financiară, luarea de decizii și detectarea tiparelor pentru a contribui la activitatea consiliului ca întreg;
să fie familiarizat cu cerințele guvernanței financiare și cu practicile contemporane de management financiar inclusiv responsabilitățile fiduciare ale consiliului și principiile de contabilitate financiară, audit financiar și raportare financiară;
să înțeleagă importanța evaluării și medierii riscurilor organizaționale și să fie familiarizat cu metodologiile și procesele de management al riscului;
să nu fie incompatibil și/sau în conflict de interese, potrivit legii;
Față de cele mai sus menționate, cumulul de criterii de evaluare ce vor fi utilizate în selectarea administratorului sunt:
Competențe specifice sectorului de activitate ale întreprinderii publice
Competențe profesionale de importanță strategică
Competențe de guvernanță corporativă
Competențe sociale și personale
Experiență pe plan local și internațional
Competențe și restricții specifice pentru funcționarii publici sau alte categorii de personal
Reputație personală și profesională
Integritate
Independență
Expunere politică
Abilități de comunicare interpersonală
Aliniere cu scrisoarea de așteptări (doar pentru candidații din Lista Scurtă)
Mandate de administrator/director al unei întreprinderi publice/private
Nivel studii – minim studii superioare finalizate în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice.
Înscrieri în cazierul fiscal și judiciar – zero
Criterii de selecție
Având în vedere dispozițiile
Administrator 1
Dosarul de candidatură va cuprinde următoarele documente:Opis documente;
Curriculum Vitae, format Europass, redactat în limba română;
Adeverință care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate – original;
Cazier judiciar – original;
Cazier fiscal – original;
Copii după următoarele documente:
a) act de identitate (copie B.I./C.I./Pașaport) pentru persoane fizice, respectiv copie certificat de înmatriculare și certificat constatator pentru persoane juridice;
b) certificat de căsătorie sau a altor acte, doar în cazul în care numele de pe actele depuse este diferit față de cel înscris pe actul de identitate (copie);
c) documente care să ateste nivelul studiilor absolvite (copie diplomă licență, master, doctorat cu supliment)
d) alte documente care să certifice efectuarea altor specializări (copii după diplomă de studii aprofundate și/sau certificate ANC cu supliment);
e) alte documente care să dovedească participarea la conferințe, seminare și/sau cursuri, fără certificare ANC (copii diplome de participare);
f) documente care să ateste experiența profesională în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puțin 7 ani (copii carnet de muncă; adeverințe eliberate de angajatori; extras Reges/Revisal, etc);
g) documente care să ateste experienţa în conducerea societăţilor sau regiilor autonome (copii certificat constatator de la Registrul Comerțului și/sau copii după Act constitutiv, contracte de mandat/management).
h) documente care să ateste certificările speciale în domeniul audit financiar, expert contabil și sau alte specializări pentru ocuparea postului de auditor (copii atestate și/sau certificate profesionale eliberate de asociații profesionale în domeniul financiar, audit, expert contabil – CAFR, CECCAR, etc.)
7. Formulare:
a) declarație privind postul/posturile pentru care optează candidatul (Formular 1);
b) declarație privind statutul de independent (Formular 2);
c) declarație privind neîncadrarea în situația de conflict de interese (Formular 3);
d) declarație privind situaţiile prevăzute la art.4 din O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 4);
e) declarație privind situaţiile prevăzute la art.30 alin.(9) din O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 5);
f) declarație privind situaţiile prevăzute la art. 33 din O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 6);
g) declarație cu privire la faptul că nu a desfășurat activități de poliție politică, așa cum sunt definite de lege (Formular 7);
h) declarație cu privire la faptul că toate copiile după documentele prevăzute la punctul 6, depuse de către candidat sunt conforme cu originalul (Formular 8);
i) declarație privind expunerea politică (Formular 9);
j) acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal care să confirme acordul candidatului de a se procesa datele sale personale în scopul realizării procedurii de selecție, precum și acordul de a permite verificarea informațiilor furnizate (Formular 10).
Notă: Modelele de formulare pot fi descărcate de pe pagina de internet a autorității publice tutelare, Comuna FILIPEȘTII DE TÂRG și pe pagina de internet a Societății APA FILIPEȘTII DE TÂRG S.R.L..
În cazul în care unul dintre documentele menționate mai sus lipsește din dosarul de candidatură, iar candidatul nu îl transmite în timp util, candidatura sa va fi respinsă.
la Societatea APA FILIPEȘTII DE TÂRG S.R.L. – procedură reluată Nr. posturi: 3 (trei)
Termenul de depunere, respectiv transmiterea dosarului de candidatură: 30 de zile de la data publicării anunțului
Data publicării anunțului: 18.03.2025
Termen-limită pentru depunerea, respectiv transmiterea dosarului de candidatură: 18.04.2025 ora 14.00
Dosarele de candidatură se depun se depun astfel:
în plic închis și sigilat la REGISTRATURA PRIMĂRIEI FILIPEȘTII DE TÂRG.
Pentru informații suplimentare referitoare la conținutul dosarului de candidatură, depunerea declarației de intenție, comunicarea cu candidații, contestațiile și protecția datelor personale, se regăsesc în Anunț selecție Administratori la societatea APA FILIPEȘTII DE TÂRG S.R.L., varianta integrală publicată pe pagina de internet a autorității publice tutelare, Comuna FILIPEȘTII DE TÂRG și pe pagina de internet a Societății APA FILIPEȘTII DE TÂRG S.R.L. .
Persoană de contact CĂTĂLIN BURDUȘA
Având în vedere poziționarea strategică a Societății APA FILIPEȘTII DE TÂRG S.R.L. membrii Consiliului de Administrație trebuie să satisfacă următoarele cerințe contextuale:
Având în vedere dispozițiile
- art.28 din O.U.G. nr.109/2011,
- art.138^2 din Legea nr.31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
- art.33 din O.U.G. nr.109/2011
- art.34 alin.(1) și alin.(3) din O.U.G. nr.109/2011
- art.65 alin.(1)-(5) din Legea nr. 162/2017
- art.34 alin.(4^1) din O.U.G. nr.109/2011
- Are experienţă în conducerea societăţilor sau regiilor autonome;
- Are studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul tehnic/economic și/sau juridic, etc.;
- Are minim 7 ani experiență în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al societății;
- Numărul de funcționari publici. Nu pot fi numiţi mai mult de un membru din rândul funcţionarilor publici sau al altor categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice.
- Gradul de indepedență. Majoritatea membrilor consiliului de administraţie este formată din administratori neexecutivi şi independenţi, în înțelesul art.138^2 din Legea nr.31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Funcționarii publici, înalții funcționari publici, precum și alte categorii de personal din cadrul autorității publice tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice nu pot fi considerați independenți.
- Criteriul de gen. Stabilirea numărului de membri ai consiliului de administraţie se face cu respectarea principiilor prevăzute de Legea nr. 202/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât cel puţin o treime din totalul administratorilor să fie femei şi cel puţin o treime din totalul administratorilor să fie bărbaţi; consiliul de administraţie nu poate fi format în exclusivitate din persoane de acelaşi gen.
- Numărul de mandate.O persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 2 mandate de membru al consiliului de administraţie şi/sau de membru al consiliului de supraveghere în întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României. Această prevedere se aplică în aceeaşi măsură persoanei fizice reprezentant al unei persoane juridice administrator sau membru al consiliului de supraveghere, precum şi persoanei juridice numite administrator. Autoritatea publică tutelară poate stabili ca pe durata mandatului său administratorul unei întreprinderi publice să poată face parte dintr-un singur consiliu de administraţie şi/sau consiliu de supraveghere.
- Comitetul de audit trebuie să fie un comitet independent sau un comitet al consiliului de administraţie sau de supraveghere al entităţii auditate. Acesta este alcătuit din membri neexecutivi ai consiliului de administraţie sau de supraveghere al entităţii auditate şi/sau din membrii desemnaţi de adunarea generală a acţionarilor sau asociaţilor entităţii auditate sau, pentru entităţile care nu au acţionari sau asociaţi, de un organism echivalent.
- Cel puţin un membru al comitetului de audit trebuie să deţină competenţe în domeniul contabilităţii şi auditului statutar, dovedite prin documente de calificare pentru domeniile respective.
- Comitetul de audit trebuie să aibă calificările prevăzute de lege în domeniul în care îşi desfăşoară activitatea entitatea auditată.
- Majoritatea membrilor comitetului de audit trebuie să fie independenţi de entitatea auditată. Preşedintele comitetului de audit este numit de membrii acestuia sau de către consiliul de supraveghere al entităţii auditate şi este independent de entitatea auditată”.
- Are cetățenie română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
- Cunoaște limba română (scris și vorbit);
- Are capacitate deplină de exercițiu;
- Are o stare de sănătate corespunzătoare funcției pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberată de medicina muncii sau medic de familie;
- Nu a fost destituit dintr-o funcție din cadrul unor instituţii publice și/sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani;
- Nu a fost revocat din funcția de administrator/director în ultimii 5 ani, pentru motive prevăzute de legislația corporativă;
- Nu are înscrieri în cazierul judiciar și fiscal;
- Nu a fost începută urmărirea penală pentru infracțiunile prevăzute la art. 6 din Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru infracțiuni contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii, infracțiuni de corupție, delapidare, fals în înscrisuri, evaziune fiscală, infracțiuni prevăzute de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor;
- Nu a făcut poliție politică, așa cum este definită prin lege – declarație pe propria răspundere;
- Nu se află într-una din situațiile prevăzute de art.88 din Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea faptelor de corupție, precum și cele referitoare la conflictul de interese și a statutului societății cu poziția de administrator al Societății
- Nu face parte din mai mult de 2 consilii de administraţie ale unor regii autonome sau societăţi comerciale, conform art. 33 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice cu completările și modificările ulterioare, aprobată prin Legea nr.111/2016;
- Îndeplinește criteriile cerute conform prevederilor H.G. nr. 639/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.
Administrator 1
- studii superioare și experiență în domeniul științelor inginerești/economice/sociale/juridice sau în domeniul de activitate al întreprinderii publice de cel puțin 7 ani.
- studii superioare și experiență în domeniul științelor inginerești/economice/sociale/juridice sau în domeniul de activitate al întreprinderii publice de cel puțin 7 ani.
- studii superioare și experiență în domeniul științelor economice de cel puțin 7 ani
- are competențe în domeniul contabilității și auditului statutar, dovedite prin documente de calificare pentru domeniile respective.
- autorizat ca auditor financiar și înregistrat în Registrul public electronic de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, din Spațiul Economic European sau din Elveția ori deține experiență de cel puțin 3 ani în audit statutar dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administrație/supraveghere ale unor societăți/entități de interes public, dovedită cu documente justificative.
Dosarul de candidatură va cuprinde următoarele documente:
b) certificat de căsătorie sau a altor acte, doar în cazul în care numele de pe actele depuse este diferit față de cel înscris pe actul de identitate (copie);
c) documente care să ateste nivelul studiilor absolvite (copie diplomă licență, master, doctorat cu supliment)
d) alte documente care să certifice efectuarea altor specializări (copii după diplomă de studii aprofundate și/sau certificate ANC cu supliment);
e) alte documente care să dovedească participarea la conferințe, seminare și/sau cursuri, fără certificare ANC (copii diplome de participare);
f) documente care să ateste experiența profesională în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puțin 7 ani (copii carnet de muncă; adeverințe eliberate de angajatori; extras Reges/Revisal, etc);
g) documente care să ateste experienţa în conducerea societăţilor sau regiilor autonome (copii certificat constatator de la Registrul Comerțului și/sau copii după Act constitutiv, contracte de mandat/management).
h) documente care să ateste certificările speciale în domeniul audit financiar, expert contabil și sau alte specializări pentru ocuparea postului de auditor (copii atestate și/sau certificate profesionale eliberate de asociații profesionale în domeniul financiar, audit, expert contabil – CAFR, CECCAR, etc.)
7. Formulare:
a) declarație privind postul/posturile pentru care optează candidatul (Formular 1);
b) declarație privind statutul de independent (Formular 2);
c) declarație privind neîncadrarea în situația de conflict de interese (Formular 3);
d) declarație privind situaţiile prevăzute la art.4 din O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 4);
e) declarație privind situaţiile prevăzute la art.30 alin.(9) din O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 5);
f) declarație privind situaţiile prevăzute la art. 33 din O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 6);
g) declarație cu privire la faptul că nu a desfășurat activități de poliție politică, așa cum sunt definite de lege (Formular 7);
h) declarație cu privire la faptul că toate copiile după documentele prevăzute la punctul 6, depuse de către candidat sunt conforme cu originalul (Formular 8);
i) declarație privind expunerea politică (Formular 9);
j) acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal care să confirme acordul candidatului de a se procesa datele sale personale în scopul realizării procedurii de selecție, precum și acordul de a permite verificarea informațiilor furnizate (Formular 10).
Notă: Modelele de formulare pot fi descărcate de pe pagina de internet a autorității publice tutelare, Comuna FILIPEȘTII DE TÂRG și pe pagina de internet a Societății APA FILIPEȘTII DE TÂRG S.R.L..
În cazul în care unul dintre documentele menționate mai sus lipsește din dosarul de candidatură, iar candidatul nu îl transmite în timp util, candidatura sa va fi respinsă.
Descrierea jobului
Conform contract de mandat
Descrierea companiei
Societatea APA FILIPEȘTII DE TÂRG S.R.L. este persoană juridică de naționalitate română se organizează și funcționează potrivit reglementărilor legale în vigoare, respectiv Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările și completările ulterioare, Legea nr.31/1990 privind societățile, republicată cu modificările și completările ulterioare, în vederea realizării obiectului său de activitate și a îndeplinirii obiectivelor societății așa cum sunt stabilite prin Actul Constitutiv.
Societatea este înregistrată la Registrul Comerțului Prahova sub numărul J29/3464/2019.
Codul de Identificare Fiscală este: RO 42026545
Sediul social al Societății este în România, sat Filipeștii De Târg, comuna Filipeștii De Târg, județul Prahova.
Capitalul social în valoare de 200.200 lei este divizat în 2.002 părți sociale, cu o valoare nominală de 10 lei.
Asociații societăţii sunt: Comuna Filipeștii De Târg
Obiectul de activitate al Societății este operarea serviciilor de alimentare cu apă a cărui gestiune îi este delegată („Serviciile”), conform Contractului de Delegare, în aria delegării definită în respectivul contract. Societatea își desfășoară activitatea exclusiv pentru autoritatea publică locală care i-au delegat gestiunea serviciului de alimentare cu apă.
Domeniul principal de activitate este: Captarea, tratarea si distribuția apei. (CAEN Rev.2: 360).
Activitatea principală este: Captarea, tratarea si distribuția apei. (CAEN Rev.2: 3600).
Alte activități: potrivit Actului Constitutiv
Societatea este licențiată și autorizată conform legislației în vigoare.
Societatea este înregistrată la Registrul Comerțului Prahova sub numărul J29/3464/2019.
Codul de Identificare Fiscală este: RO 42026545
Sediul social al Societății este în România, sat Filipeștii De Târg, comuna Filipeștii De Târg, județul Prahova.
Capitalul social în valoare de 200.200 lei este divizat în 2.002 părți sociale, cu o valoare nominală de 10 lei.
Asociații societăţii sunt: Comuna Filipeștii De Târg
Obiectul de activitate al Societății este operarea serviciilor de alimentare cu apă a cărui gestiune îi este delegată („Serviciile”), conform Contractului de Delegare, în aria delegării definită în respectivul contract. Societatea își desfășoară activitatea exclusiv pentru autoritatea publică locală care i-au delegat gestiunea serviciului de alimentare cu apă.
Domeniul principal de activitate este: Captarea, tratarea si distribuția apei. (CAEN Rev.2: 360).
Activitatea principală este: Captarea, tratarea si distribuția apei. (CAEN Rev.2: 3600).
Alte activități: potrivit Actului Constitutiv
Societatea este licențiată și autorizată conform legislației în vigoare.