Candidatul Ideal
- You are native or advanced in Greek and intermediate in English;
- You have a Bachelor's Degree;
- 1-2 years of experience in customer service or a similar role is a plus;
- Strong team player with a customer-focused approach;
- Excellent problem-solving skills.
Descrierea jobului
As a Customer Service Advisor you will:
Manage Order & delivery
• Captures, records and commits customer orders according to customer needs, agreement and defined service level;
• Proposes product alternatives in case of phase-out or shortage;
• If relevant, optimizes, plans and coordinates the delivery with customers and partners.
Monitor Execution
• Handles customer orders portfolio and monitors execution;
• Liaise with the relevant partners to ensure on-time deliveries and service commitment;
• Proactively alerts customer in case of any event, delay or failure regarding the service commitment and engages in the search for a solution to the customer;
• Informs and follows up with customers.
Manage Request
• Captures customer’s requests & claims;
• Analyses and provides issue resolution or appropriate answer;
• Contacts, follows up and closes the loop with customer;
• Performs basic root cause analysis and implements corrective actions to eliminate reoccurrences;
• Shares recurring problems with the relevant internal partner(s) in order to find solutions.
Support sales
• Seizes opportunity to up-sell and cross-sell in response to Customer orders, requests and portfolio management.
Apply and improve work methods
• Applies standards and procedures (including internal control rules & embargo);
• Contributes to continuous improvement to enhance work methods and customer satisfaction.
In Michelin we offer:
- Flexible work schedule and home-office options
- A customizable benefits package with options to choose: gym access, medical or dental services, private retirement pension, deduction of public transport costs, cultural activities vouchers etc.
- Private medical subscription;
- Life insurance;
- Lunch vouchers and discounts;
- Deduction of vacation costs.
How we recruit:
Once you submit your application, one of our recruiters reviews it. If your profile fits our role:
- We have a phone call to get to know each other;
- We hold assessments to see your language skills and competencies;
- We meet in a face to face (or online, depending the context) interview, with a recruiter and the hiring manager.
Pass all stages with flying colors, and we’ll send you our offer.
LET’S INSPIRE MOTION FOR LIFE
Where do success and ideas come from? We strongly believe they come from collective intelligence.
Our talents, people and employees are the source of purposeful and sustainable innovations. That’s why we care about developing and enhancing their strength, and we ensure them a tailored professional journey across units and countries.
What drives us is the spirit of unlimited innovation, which we all possess. Our goal is to cultivate and nurture that spirit, by questioning the status quo, improving our way to do things. Therefore, we are always optimistic as to overcome the challenges of tomorrow.
That’s our mission as an employer: inspiring innovation in all of us, to build a better life in motion for you and for everyone.
Descrierea companiei
Michelin, lider în domeniul anvelopelor, este dedicată îmbunătățirii sustenabile a mobilității bunurilor și persoanelor prin producția, distribuția și comercializarea de anvelope pentru fiecare tip de vehicul. Aceasta oferă, de asemenea, servicii inovatoare ce sprijină afacerile, servicii de mobilitate digitale și publică ghiduri de călătorie, ghiduri pentru hoteluri și restaurante, hărți și atlase rutiere. Grupul Michelin și-a început activitatea în România în august 2001. În prezent, Michelin are în România peste 4500 de angajați, 3 fabrici, 2 la Zalău (Sălaj) și una la Florești (Prahova), o rețea comercială și un centru de servicii partajate în București. Începând cu anul 2018, Bucureștiul a devenit centru de coordonare a regiunii Europa Centrală (20 țări).
ÎMPREUNĂ, SUSȚINEM VIAȚA ÎN MIȘCARE.
De unde vin succesul și ideile? Suntem convinși că provin din inteligența colectivă.
Oamenii - angajații noștri - sunt sursa inovațiilor cu sens și durabile. De aceea, îi ajutăm să crească, să-și atingă potențialul și îi sprijinim să-și definească un parcurs profesional personalizat.
Ceea ce ne ghidează este spiritul nostru inovator, al tuturor, iar scopul nostru este să-l cultivăm și să-l încurajăm. Punem constant sub semnul întrebării status quo-ul și învățăm să facem lucrurile din ce în ce mai bine. De aceea, suntem încrezători că vom găsi răspunsuri la provocările viitorului. Aceasta este misiunea noastră ca angajator: să încurajăm inovația, să creăm o viață mai bună pentru fiecare dintre noi.
https://jobs.michelin.ro/