Candidatul Ideal
Working closely with IT project teams and key business stakeholders, you will be instrumental in translating business requirements into actionable projects and modern IT solutions.
In this role, you'll not only support the technical operations but also act as a visionary, shaping the future of IT within our organization.
Required Soft Skills:
- Analytical and creative mindset with strong problem-solving abilities.
- Excellent communicator with the ability to convey technical concepts clearly to non-technical audiences.
- A proactive approach and strong organizational skills to address challenges with a customer-centric focus.
- Team player and collaborator, thriving in an environment of shared success.
- Fluency in Romanian and English B2 is essential.
Work Environment:
- Daily on-site presence in client"s location required, especially during the first three months, to foster collaboration and learning.
- Occasional remote work can be agreed afterwards depending on business needs and current situation.
- Work within standard business hours (7:30 AM - 16:00 PM).
- After Hours Support is required for the role where you will have to perform on-call duty support in rotation with other team members, approximately ~1 week per month.
Descrierea jobului
- Play a key role in designing, building, and deploying IT solutions that meet critical business needs.
- Be a trusted partner, providing maintenance and ensuring seamless support for internal and external customers.
- Immerse yourself in business processes to effectively analyze and define technical and informational requirements.
- Contribute to the localization and deployment of global IT systems while also driving the design of customized local solutions.
- Stay aligned with the latest policies, procedures, and standards to deliver quality, compliant, and tailored IT solutions.
- Tackle challenges with a creative mindset and execute projects efficiently, ensuring alignment with organizational goals and security standards.
What We're Looking For:
- A bachelor's or master"s degree in computer sciences, Information Systems, Engineering, or Business Administration
- 1-2 years of experience in IT operations, including incident handling and change management.
- Hands-on experience in troubleshooting hardware, network connectivity issues, and factory peripherals (Onsite Support experience is a plus)
- Strong understanding of system architectures, business processes, and data flows, with the ability to connect them to IT solutions.
- Familiarity with IT Service Management processes (e.g., ITIL, SLA components, CMDB) and ticketing tools like ServiceNow or JIRA,
- Basic knowledge of SQL syntax and database administration.
- Experience in multinational companies, ideally in the pharmaceutical or medical device manufacturing industry. Exposure to SCADA, ERP, and MES systems or Logistics IT processes is a plus.
- Additional experience in Industry 4.0, IoT, cloud services (e.g., AWS), integration technologies (API, ETL, message servers), or database technologies (MS SQL Server, etc.) is a big advantage.
- Knowledge of GxP processes and FDA requirements (Computerized System Validation) is a plus.
- Microsoft 365 Suite proficiency (Excel, Outlook, Word)
Descrierea companiei
Stefanini este o companie braziliană cu peste 30 de ani de experiență în furnizarea de servicii IT la nivel global, de la externalizarea infrastructurii IT până la dezvoltarea de aplicații software. Compania este prezentă direct în 41 de țări, prin cele 77 de birouri din întreaga lume, și are un portofoliu de peste 500 de clienți activi. Clienții Stefanini provin din sectoare precum servicii financiare, producție, telecomunicații, industria chimică, servicii, tehnologie, sectorul public și beneficiază de un set complet de servicii mature și profesionale, care acoperă întregul ciclu de viață al unei aplicații.
Cu cele peste trei decenii de expertiza IT, prin inovarea in tehnologie, strategii digitale si modele de livrare, suntem un ghiseu unic pentru definirea si livrarea atat a utilizatorilor finali, cat si a valorii afacerii Stefanini. Ne ajutam clientii sa isi transforme visul de transformare digitala intr-o realitate de succes.
Cu Stefanini suntem pe piața românească de pese 16 ani și de atunci am adunat o echipă de peste 1 500 de colegi în birourile noastre din București si Sibiu.
Abordarea Stefanini, “suficient de mare, dar suficient de mică” ne face să fim deschiși, flexibili, receptivi și agili, iar acestea sunt trăsăturile pe care le căutăm și la oamenii noștri. Credem că angajații fericiți sunt egali cu clienții fericiți, așa că punem zâmbetul la baza culturii noastre, a provocărilor noastre de zi cu zi și a interacțiunilor noastre cu colegii și cu clienții. Hobby-urile și pasiunile noastre ne condimentează mediul de lucru și ne mențin pozitivi și productivi.
Stefanini are oportunități de carieră la nivel local și în întreaga lume pentru profesioniști interesați de un loc de muncă vibrant, pasionat, orientat spre echipă. Dacă sunteți o persoană orientată către client și cu o atitudine „faceți-o”, veniți la o cafea și o discuție despre viitoarea dvs. carieră cu noi! Avem terasa perfectă pentru asta.
Aflați mai multe despre noi pe pagina Stefanini și alăturați-vă nouă pe Facebook.
- 12 Apr. 2025
French & English IT Support - on site: Iasi/Bacau/Brasov
SCC Services Romania
Bacau, Brasov, Iasi3600 - 4500 RON net / lună